Słodycze lubi niemalże każdy z nas, bez względu na wiek, płeć czy zainteresowania. Produkty tego typu nie tylko rozpieszczają podniebienie i poprawiają humor. Doskonale sprawdzają się one także w roli nośnika reklamy. Na ich opakowaniu umieścić można zarówno logo marki, jak i jej slogan reklamowy czy adres strony internetowej. Takie słodkości wykorzystać można na wiele różnych sposobów – wręczając w czasie branżowych wydarzeń takich, jak targi czy konferencje lub wysyłając klientom z okazji Bożego Narodzenia lub Wielkanocy. Jakie są najbardziej kultowe polskie słodkości? Zachęcamy do lektury poniższego zestawienia!Zanim znane nam obecnie słodycze reklamowe pojawiły się na polskim rynku, zajadano się suszonymi śliwkami, jabłkami, gruszkami oraz jarzębiną, które to w sezonie jesienno-zimowym dostarczały organizmowi niezbędnych tłuszczów, a przy okazji były bardzo zdrowe i sycące. Substytut nieznanego jeszcze wówczas cukru – miód, był bardzo trudno dostępny, a ze względu na wysoką cenę, na jego zakup pozwolić mogli sobie wyłącznie najzamożniejsi. Słodkości takie, jak bombonierki czy śliwki czekoladzie dostępne są na polskim rynku od lat sześćdziesiątych dwudziestego roku.
Najbardziej kultowe polskie słodycze reklamowe to między innymi krówki, kukułki, raczki, irysy, maczki oraz anyżki. Nie sposób tu również nie wspomnieć o ptasim mleczku wynalezionym przez Jana Wedla, który w 1963 roku udał się do Paryża, gdzie miał okazję spróbować słynnych pianek marshmallow. Zachwycony ich smakiem, postanowił samodzielnie odtworzyć ten deser. Kolejny kultowe przysmaki z naszego kraju to delicje, czyli biszkopty z owocowym nadzieniem oblane czekoladą. Ich historia sięga 1978 roku. Do dziś cieszą się ogromną popularnością i dostępne są wielu różnych smakach.
Równie popularne Słodycze reklamowe z Polski to prince polo, czyli wafelki w czekoladzie, które po raz pierwszy zostały wyprodukowane w 1955 roku. Znane są one także w innych krajach takich, jak Czechy czy Węgry, lecz tam występują pod inną nazwą.