Dzisiejsza bankowość przeżywa co jakiś czas swoisty kryzys spowodowany brakiem dostateczni dużej liczby potencjalnych klientów, którzy chętnie korzystają z wszystkich dostępnych produktów bankowych. Powodem tej sytuacji jest przede wszystkim zbyt duża konkurencja banków i instytucji parabankowych. Dodatkowym utrudnieniem dla banków jest konieczność przestrzegania dyrektyw Komisji Nadzoru Bankowego względem stosowania określonych zasad udzielania kredytów. Przedmiotowe zasady często wykluczają z grona klientów banku wiele osób, które mogłyby w przyszłości generować jego zysk.
Jak przetrwać kryzys?
Banki podobnie jak inne firmy czerpiący zysk ze sprzedaży oferowanych produktów coraz częściej odczuwają topniejące szeregi potencjalnych klientów. Produkty bankowe, to przede wszystkim pożyczki, kredyty, karty kredytowe i płatnicze, lokaty terminowe, rachunki rozliczeniowe i oszczędnościowe, a także inne produkty inwestycyjne. Niestety mimo dużego zainteresowani tymi produktami wśród współczesnego społeczeństwa, coraz mniej osób może z nich skorzystać. Powodem tej sytuacji jest brak odpowiednich środków finansowych pozwalających na poczynienie oszczędności lub inwestycji, posiadanie już karty płatniczej lub nie spełnianie warunków udzielenia kredytu (brak zdolności kredytowej).
Dodatkowym utrudnieniem dla banków jest jeszcze silna konkurencja ze strony innych banków i instytucji parabankowych. Ta sytuacja powoduje konieczność podejmowania licznych przedsięwzięć marketingowych mających na celu wyprzedzenie konkurencji i pozyskanie jak największej liczby potencjalnych klientów. Tu stosowane są liczne zabiegi uatrakcyjniające ofertę banku a także liczne gadżety reklamowe dla klientów. Niektóre banki stosują atrakcyjne Kubki z nadrukiem logo banku, które dostępne są dla wszystkich klientów korzystających z drobnych usług bankowych.
Gadżety reklamowe zwiększają atrakcyjność kampanii reklamowych
Niektóre banki kuszą swoich klientów możliwością skorzystania z dodatkowych atrakcji związanych bezpośrednio z korzystaniem z ich usług. Są to nie tylko wymienione wyżej kubki z nadrukiem logo banku, ale również inne atrakcyjne narzędzia marketingowe. Niektóre banki stosują tzw. cash back, inne zaś oferują konkretne produkty bezpośrednio związane z lojalnością w wyborze banku.
Jednoznacznie jednak należy przyznać, że bez względu na rodzaj stosowanych narzędzi promocyjnych (kubki z nadrukiem czy atrakcyjniejsze oprocentowanie), zawsze prowadzenie działań reklamowych przynosi oczekiwany rezultat.